T-Mobile heeft bij Black Snow de wens neergelegd voor de realisatie van een zogenaamd wachtrijsysteem. Met dit systeem wilde men klanten van de T-Mobile Shops beter van dienst kunnen zijn. Enerzijds door klanten de resterende wachttijd steeds inzichtelijk te presenteren op een beeldscherm in de winkel. Anderzijds om informatie te vergaren over de afhandeltijd die een servicevraag en een verkoopvraag vergen, eventueel uitgesplist per vestiging en/of medewerker.
Wij bouwden voor T-Mobile een webapplicatie genaamd T-Time. De applicatie wordt in de T-Mobile shops op zuilen vertoond. De klanten van T-Mobile gebruiken het systeem als volgt:
En op de achtergrond worden twee handige gegevens vastgelegd:
Dankzij T-Time heeft de bezoeker van de T-Mobile shops nu inzicht in wachttijd en komt deze dus niet voor verrassingen te staan. Dit geeft medewerkers ook de ruimte om hun focus te kunnen houden op het helpen van de klanten die op dat moment hun aandacht vragen. Daar bovenop komt nog dat op deze manier ook inzicht verkregen wordt in het gedrag van klanten en op welke manier ze beter geholpen kunnen worden.
De applicatie is gekoppeld aan een backoffice systeem, waarin wordt bijgehouden welke medewerker er aan het werk is en welke skills deze persoon heeft. Daarmee wordt bepaald met welke onderwerpen (reparatie, verkoop, enz.) die persoon kan helpen, wat natuurlijk weer invloed heeft op de wachtrij.
Met bijna 5 miljoen klanten is T-Mobile Netherlands, onderdeel van Deutsche Telekom, één van de grootste mobiele telecommunicatiemerken voor consumenten en bedrijven. Naast het hoofdkantoor in Den Haag heeft de organisatie in Nederland ruim negentig zogenaamde T-Mobile Shops, met meer dan 650.000 bezoekers per maand.
Heeft u interesse in een maatwerk webapplicatie, of wilt u meer weten over deze specifieke case?
Arjan geeft graag inzicht in T-Time.